رنگ آمیزی نمای ساختمان

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | جمعه 17 خرداد 1398 در ساعت 21 : 4 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

درک رنگ در معماری

رنگ یک عنصر جامع در دنیای امروزی است و نه تنها در طبیعت بلکه در محیط معماری نیز نقش آفرینی می‌کند. رنگ همیشه در روند تکاملی زندگی انسان اثر‌گذار داشته است. رنگی که در محیط جاریست به واسطه مغز درک می‌شود و سپس پردازش روی آن صورت می‌پذیرد. 

رنگ تاثیر روانشناختی در ارتباطات و اطلاعات و جنبه های مختلف هر فرآیندی را انعکاس می‌دهد. ازاین رو در معماری و نمای ساختمان تنها به عنوان دکوراسیون کاربرد ندارد، وسعت کارائی آن فراتر از طراحی دکوراسیون می‌باشد. همواره انسانها از گذشته تا حا ارتباط زیادی با رنگ برقرار می نمایند. افراد به‌صورت ناخودآگاه نسبت به رنگ واکنش‌های متفاوت نشان می‌دهند. ارگونومی بصری و اثرات روانی رنگ می‌تواند در زیبایی زندگی از اهمیت خارق العاده ای برخوردار باشد.

رنگ آمیزی نمای ساختمان

رنگ آمیزی نمای ساختمان  

رنگ ساختمان‌ها بعداز مدتی از بین رفته و فرسوده می‌گردد. محل زندگی افراد مهم‌ترین نقش را در زندگی آنان دارد چرا که تمام طول شبانه‌روز وقت افراد در آن سپری می شود. 

امروزه به واسطه راپل کاری می‌توان رنگ را به زندگی برگرداند و این امر می‌تواند در سلامت روانی و فیزیولوژی انسان تاثیر گذار باشد. طراحی رنگ در نمای ساختمان موجب تحریک بصری، انرژی و نشاط گردد. رنگ آمیزی نمای ساختمان برای هر نوع ساختمانی امکانپذیر است. 

راپل کاری

راپل کاری

راپل کاری می‌تواند از نظر هزینه انتخابی مقرون به صرفه به‌شمار آید و مدت زمان انجام فرآیند را نیز کاهش می‌دهد. رنگ آمیزی نمای ساختمان علاوه بر زیبایی عمر ساختمان را نیز افزایش می‌دهد رنگ‌ آمیزی نمای ساختمان قدمت تاریخی دارد. 

سالها و قرنها بشر در زندگی از رنگ استفاده کرده است، در عصر حاضر دسترسی باطناب  این روش را تسهیل نموده و کاربرد آن فراگیرتر از متد سنتی می باشد.  

مجموعه آکام پوشش شهر با تیم مجرب و حرفه‌ای خود بهترین و استاندارد‌ترین خدمات را در راستای دسترسی باطناب، نماشویی، راپل کاری و....... ارائه می‌دهد. جهت ارتباط با کارشناسان و کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های مندرج در سایت تماس حاصل نمایید.

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :