پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان

 پیچ و رولپلاک نمای ساختمان بدون داربست از مدرن ترین و مطمئن ترین روش های پيچ و رولپلاك نما

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان

پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان (راپل ،کار با طناب,پیچ و رولپلاک سنگ نما با طناب)داربست,خدمات تعمیر نما با راپل

نمای سنگی از جمله نماهایی است ، که هیچ گاه از مد نیفتاده و نمی افتد . زیبایی منحصر به فرد و استحکام بالای این نما از مهم ترین مزیت های آن به حساب می آید . اما یکی از معضلات سنگ ، برای استفاده در نما ، احتمال ریزش آنها به واسطه ی زلزله و یا مستهلک شدن است . پیچ و رولپلاک نمای ساختمان بدون داربست ، از تدابیر بسیار مدرن و به روزی است که برای جلوگیری از این دست، صوانح پیشنهاد شده است.

بر اساس آیین نامه ی نظام ساختمان، هیچ یک از اجزا نماهای سنگی، نباید بی آنکه به وسیله پیچ و مهره و یا دیگر وسایل تثبیت کننده، در نما به کار گرفته شوند، پایان یافته تلقی گردد . درروش دسترسی با طناب پیچ و رولپلاک نمای ساختمان بدون داربست rope access در این راستا کمک بسیار بزرگی ، به مجریان و کارفرمایان ساختمان می نماید .

چفت و بست دار نمودن سنگ های نما تا پیش از استفاده از روش دسترسی با طناب ropeaccess  ، تنها با داربست مقدور بود . به همین دلیل و به علت زمانبر بودن طول کار ، هزینه ی زیادی را بر مجریان ساختمان تحمیل می نمود. اما متد کار با طناب جهت انجام پیچ و رولپلاک نمای ساختمان بدون داربست، و پیچ و رولپلاک سنگ نما با طناب این هزینه ها را تا حد بسیار زیادی کاهش داده است.

 

مزایا و  اجرای متد پیچ و رولپلاک نمای ساختمان بدون داربست:

 

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان پیچ و رولپلاک نمای ساختمان

 

پیچ و رولپلاک نمای سنگی و به طور کلی پيچ و رولپلاك نماي ساختمان ، بدون استفاده از داربست به روش دسترسی با طناب یا همان راپل و تنها با کمک گرفتن از روش دسترسی با طناب ، سبب می گردد پيچ و رولپلاك نما ، در زمانی بسیار کمتر صورت گیرد و همانطور که گفته شد، بسیاری از هزینه های اضافی مانند استفاده، از داربست را مرتفع نماید .

از طرف دیگر پیچ رولپلاک نمای ساختمان بدون داربست ، یا پیچ و رولپلاک نمای ساختمان با طناب ، سبب می شود تا دقت کار بسیار بالاتر برود و در جاهایی که امکان اجرای پیچ و رولپلاک نمای ساختمان بدون داربست و پیچ رولپلاک سنگ نما بدون داربست ، وجود ندارد، بتوان با استفاده از متد های دیگر و بسیار مطمئنی، سنگ های به کار برده شده در نما را در جای خود محکم کرد .

پیچ و رولپلاک نمای سنگی یا پیچ و رولپلاک نمای ساختمان بدون داربست ، تنها به وسیله پرسنل آموزش دیده و بسیار خبره این شرکت و کار در ارتفاع و همچنین؛ با بهره گیری از لنگر یا انکر و اسلات های سیمی پشت سنگ ، در جاهایی که امکان پیچ و رولپلاک وجود ندارد، قابل اجرا است .

از این رو ، در این متد بسیار مطمئن که در قالب فعالیت های شرکت آکام پوشش شهر  به شماره ثبت 366212 با تجربه ای، چندین و چند ساله در این حوزه اجرا می شود، هم از طریق پیچ و رولپلاک سنگ نما با طناب یا پیچ و رولپلاک نمای ساختمان بدون داربست قابل اجرا است و هم در مواردی که نتوان از پیچ استفاده نمود می توان، به وسائلی مانند اسلات های HUD و انکر یا لنگرهای مخصوص پیچ و رولپلاک نمای ساختمان بدون داربست ، قابل رجوع است و بهترین نتیجه و کمترین هزینه را در کوتاه ترین زمان ممکن برای این امر و اجرای آن فراهم خواهد آورد. 

موارد زیر مهم ترین مواردی هستند که اگر قصد انجام پیچ و رولپلاک سنگ نما و یا اقدام برای تثبیت سنگ ها دارید باید به آنها توجه نمایید

  • نوع جنس و رنگ سنگ نما
  • رگه های موجود در سنگ و کیفیت سنگ
  • قطر سنگ ،ابعاد سنگ و چگونگی فرآوری سنگ نما
  • چگونگی کارگزاری سنگ
  • روش اجرای سنگ نما و نوع مصالح مصرفی
  • ساختار و جنس دیواری که سنگ بر روی آن قرار گرفته

در صورتی که موارد بالا به درستی و توسط افراد ماهر بررسی نشوند ممکن است باعث آسیب بیشتر به سنگ و حتی سقوط سنگ شود.

موارد اصلی در پیچ و رولپلاک کردن نمای ساختمان
1-استفاده از دریل هیلتی مناسب و دارای قدرت کافی

2- ایجاد سوراخ5 الی 6 الی 7.5 میلی متری

3- استفاده از پیچ گالوانیزه با طول5 یا 6 سانتی متر و رولپلاک مخصوص یا انکر در صورت رابیتس داشتن پشت سنگ

4- مخفی کردن پیچ به کار رفته در دیوار با بتونه همرنگ دیوار یا سنگ
  استفاده از انکرهای باربر سبک ( (HUD-1 و DBZ جهت تثبیت سنگ نما (اسکوپ سنگ)

انکر HUD-1
در مواقعی که مصالح پشت سنگ نا کافی است و نمیتوان از رولپلاک معمولی استفاده کرد میشود به جای آن از انکر HUD-1 استفاده نمود.

این اکنر را میتوان در تمامی مصالح پایه استفاده نمود.

انکر DBZ

این مدل انکر هم مانند انکر قبلی در مواقعی استفاده میشود که مصالح پشت سنگ ناکافی یا دارای خلل باشد و امکان استفاده از پیچ و رولپلاک نباشد در این مواقع با استفاده از انکر و ایجاد قطر 6 میلیمتری و کمک گرفتن از چکش میتوان اقدام به تثبیت سنگ بر روی دیوار نمود.

 چسب های مگامکث و مگا یورتان (اسکوپ سنگ نما)
چنانچه مدل سنگ نمای به کار رفته در نمای سختمان و یا زاوبه ی آن نسبت به زمین به گونه ای بود که امکان استفاده از پیچ و رولپلاک و انکر نبود میتوان از چسب های مگامکث استفاده نمود.

چسب های اپوکسی و پلی یورتان مگامکث جز بهترین چسب ها از لحاظ مقاومت در برابر زلزه و عوامل محیطی هستند که میتوان از آنها برای چسباندن سنگ ها به فلز و ... استفاده نمود.

مواد سازنده این محصول اپوکسی و پلی یورتان می باشد که بسیار مقاوم و پر قدرت هستند که تحمل هر نوع شرایط آب و هوایی را دارند و میتوانند در تمام فصول جهت چسباندن انواع سنگ و بتن وآهن و... از آنها استفاده نمود.

در صورتی که قصد استفاده از این محصول را دارید باید به این نکته توجه داشته باشید که این ماده به صورت خمیری شکل و رقیق می باشد و مورد استفاده برای پر کردن شیار ها و درز های بتنی به کار میرود  همینطور میتوان برای ترمیم بتن های قدیمی نیز از این محصول استفاده نمود.

این محصول ترکیبی بوده و به صورت یک به یک با هم ترکیب شده و حداقل در 20 درصد سطح از آن استفاده می شود.  شما برای استفاده از این مواد تنها به 8 دقیقه زمان نیاز دارید و خشک شدن آن به 72 ساعت زمان نیاز دارد.

 

 

 

 

پیچ رولپلاک سنگ نما,تثبیت سنگ نما,پیچ سنگ,رولپلاک سنگ,اسکوپ سنگ نما,نمای سنگی,سگ تراورتن,سنگ گرانیت,سنگ مرمر,بتونه همرنگ سنگ,پیچ 6/5 سانتی,رولپلاک سنگ نما,پیچ و بست سنگ نمای ساختمان,پیچ کردن سنگ نما طناب کار,دسترسی با طناب,دسترسی بدون داربست,پیچ رولپلاک سنگ تراورتن,پیچ رولپلاک سنگ گرانیت,راپل کار,پیچ رولپلاک شرک اکام پوشش شهر,دسترسی با طناب اکام پوشش شهر,شرکت خدمات کار در ارتفاع بدون داربست,شرکت طناب کار

ارسال نظر
کرمی : انجام پیچ و رولپلاک سنگ نما
3 0
سلام کارتون حرف نداشت خیلی ممنون
علیرضا : پیچ و رولپلاک
0 0
شما هم مثل شرکت جهان فرود و جهان استوار خیلی خوب کارهای پیچ و رولپلاک رو انجام میدید..توضیحاتتون هم عالی بود
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :