آب بندی و درز بندی نما

آببندی نما و درزبندی

با نگاهی به اطراف شهر و محل زندگی خود ساختمان های بسیار بزرگی را مشاهده خواهید کرد که نمای زیبایی دارند. نمای این ساختمان ها احتیاج به آببندی دارند. آببندی نمای ساختمان یکی از مهم ترین کار هایی می باشد که باید برای محافظت از آن ها می توان انجام داد. برای آببندی نمای ساختمان باید از وسایل و تجهیزات مختلفی استفاده شود.

آببند کردن نما با چسب های پلی اورتان یکی از رایج ترین روش های آببند کردن ساختمان می باشد. با استفاده از چسب پلی اورتان دیگر آب به داخل ساختمان نشت نخواهد کرد و باعث کثیفی و آلودگی منزل و ساختمان ها نخواهد شد.

آببندی نما با طناب برای آببند کردن ساختمان یکی از بهترین روش های آببندی ساختمان می باشد.

در این روش فرد به وسیله ی یک طناب که بسیار محکم می باشد به ساختمان آویزان می شود و عمل آببندی نمای ساختمان را انجام می دهد. این روش هزینه ی زیادی را برای افراد ایجاد نمی کند به همین علت طرفدارای زیادی دارد. دسترسی با طناب به قسمت های مختلف ساختمان انجام می شود و به خوبی نمای ساختمان آببندی می شود. این روش کار در ارتفاع بدون داربست می باشد به همین سبب به سرعت و به راحتی انجام می شود. البته اگر افرادی که به این کار مشغول هستند مهارت های لازم را داشته باشند و آموزش های لازم را دیده باشند. آببندی نمای ساختمان با این روش نیازمند تخصص و مهارت زیادی می باشد. افرادی که در این کار مشغول هستند باید ترس از ارتفاع نداشته باشند تا بتوانند به خوبی از عهده ی این کار بر آیند. همچنین بهتر است آببندی نمای ساختمان با این روش در شب و زمان باد و باران انجام نشود.

 

آببندی نما و درزبندی

انواع آببندی نمای ساختمان

نمای ساختمان ها از قسمت های مختلفی تشکیل شده اند. به طور مثال نمای ساختمان سنگی، نمای ساختمان کامپوزیت و شیشه ای از مهم ترین آن ها می باشند. برای آببندی نمای ساختمان باید با انواع نما ها آشنایی داشته باشید.

آببندی نمای کامپوزیت: یکی از نماهایی که بسیار در ساختمان های اداری و تجاری استفاده می شود، نمای کامپوزیت می باشد. سه نوع آببندی نمای ساختمان با نمای کامپوزیت وجود دارد.

لاستیک درز گیر: این لاستیک ها ضخامت بیشتری نسبت به شیار دارند و از سیلیکون ساخته شده اند.

فوم و چسب سیلیکون: فوم را در این نوع درون بند قرار می دهند و بعد از آن چسب سیلیکون به درون شیار پمپاژ خواهد شد.

ناودانی یا تسمه: این نوع از خود کامپوزیت برش می خورد که درون شیار گذاشته می شود و رنگ های متنوعی دارد.

آببندی نمای شیشه ای: در زمان برف و باران در ساختمان های با نمای شیشه ای احتمال رفتن آب به درون ساختمان زیاد می باشد. به همین سبب باید آببندی نمای ساختمان به خوبی انجام شده باشد تا بعدا دچار مشکل نشوند. مثلا در پنجره های پی وی سی که امروزه در بیشتر ساختمان ها دیده می شود باید از پروفیل های خاص استفاده شود که مانع عبور آب به داخل ساختمان می شوند.

آببندی سطوح مختلف: نمای ساختمان ها در کل از مواد و تجهیزات گوناگونی ساخته شده اند که برای آببندی هر کدام از روش های گوناگونی بهره برد. به طور مثال در نما های سنگی باید بدانید که آن ها قدرت جذب آب بالایی دارند به همین سبب در آن نما ها آب به داخل راه می باید و باید از مواد نانو ضد آب استفاده کرد و آن را روی سنگ نما ها زد.

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :