پيچ و رولپلاك نماي ساختمان بدون داربست

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 13 بهمن 1398 در ساعت 13 : 11 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

پيچ و رولپلاك نماي ساختمان بدون داربست، پیشرفته ترین روش مهار سنگ در نمای سنگی ساختمان

اگر تا چندی پیش می گفتیم که، پيچ و رولپلاك نماي ساختمان بدون داربست امکان پذیر است، احتمالا بسیاری از افراد می گفتند امکان این امر وجود ندارد. اما حقیقت این است که با پیشرفت های وسیع علمی به راحتی می توان پيچ و رولپلاك نماي ساختمان، را که با همان روش پیچ و رولپلاک نما بدون داربست، انجام می گیرد، و تنها با دسترسی با طناب، یا rope accessامکان پذیر است، انجام داد.

این روش بسیار مدرن، که مورد تایید سازمان نظام مهندسی نیز هست و از مدرن ترین روش های ایمن نمودن سنگ به وسیله ی پیچ و رولپلاک نمای سنگی، نه تنها در کشور ما بلکه در سایر نقاط نیز می باشد.

چرا پيچ و رولپلاك نماي ساختمان در نمای سنگی لازم است؟

در واقع سنگ ها بر خلاف، مواد دیگری که در نمای ساختمان به کار می روند، نسبت به ابعاد خود دارای چگال و وزن وخصوص بسیار بیشتری، نسبت به متریالی مانند آجر، بتن و ... می باشند. از طرف دیگر، ضریب چسبندگی سنگ ها، در مقایسه با دیگر مواد مانند آجر، کمتر است و به همین علت میل به جدایی شان از بستر چسبنده ای که در ارتفاع دارند ( که به وسیله ی بتن یا هر ماده دیگر ایجاد می شود) بسیار بیشتر است.

مجموع این شرایط قانون گذاران این حوزه را بر آن داشته، که هیچ راهی غیر از مهار آنها به وسیله های مختلف مانند پيچ و رولپلاك نماي ساختمان وجود ندارد.

پیچ کردن سنگ نمای ساختمان: از دیروز تا امروز

در گذشته این امر یعنی مهار سنگ های ساختمان، با ایجاد مجموعه ی پر هزینه و بعضا ناکارآمد داربستی، انجام می گرفت. اما امروزه این روش جای خود را به پيچ و رولپلاك نماي ساختمان بدون داربست، داده است. این موضوع دو عامل بسیار مهم را در پی دارد که یکی، کاستن بسیار مناسب از هزینه های اجرایی این موضوع است و دیگری، دقت و سرعت بیشتر اجرای پيچ و رولپلاك نماي ساختمان است.

طریقه کار:

در اجرای پيچ و رولپلاك نماي ساختمان به روش جدید، از طریق دسترسی با طناب به سنگ های مورد نظر ، به وسیله ی پرسنل کاملا آموزش دیده جهت کار در ارتفاع، پیچرولپلاک نمودن نمای سنگی یا به عبارت دیگر، راپل پيچ و رولپلاك نماي ساختمان، انجام می گیرد.

در این روش که نیازی به هیچ گونه داربستی برای پیچ و رول پلاک نمودن سنگ ها در آن وجود ندارد، با به وجود آوردن سوراخ ها از طریق دریل و رولپلاک گذاری و پیچ کردن سنگ ها در نما به ساده ترین نحو، کم هزینه ترین و سریع ترین روش صورت می گیرد.

در مکان هایی از سازه، که امکان استفاده از پیچ و رولپلاک وجود نداشته باشد، پيچ و رولپلاك نماي ساختمان به وسیله ی انکر های پلاستیکی صورت می گیرد، و نسبت به پیچ و رولپلاک نمای سنگی اقدام می شود.

پيچ و رولپلاك نماي ساختمان، با استفاده از ین روش ها، می تواند برای مدت بسیار زیادی، سازه ی شما را نسبت به لقی و افتادن سنگ ها، از طریق متفاوتی مانند زلزله، باد یا هر نوع نیروی جانبی دیگر بیمه نماید.

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :