دسترسی با طناب یا Rope Access

10 / 10
از 4 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 14 ارديبهشت 1398 در ساعت 23 : 20 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

 Rope Access 


Rope Access یک راه حل انقلابی برای مدیریت بازرسی و نگهداری مکان های بحرانی مانند ساختمان های بلند و پل ها می باشد. حضور در اکثر این مکان ها بدون سیستم و داربست های هوایی امکان پذیر نیست. استفاده از طناب  قدمت تاریخی دارد و بیشترین کاربرد آن در ورزش کوه نوردی مشهود است. این ابزار با پروتکل های استاندارد کاربردهای فراوانی در زمینه راپل کاری دارد.

قواعد IRATA برای انجام کارهای خارق العاده و هیجانی به کار می رود، این کارها در شرایط سخت که  مستقیم با زندگی فرد ارتباط دارد صورت می پذیرد، رعایت نکاتی چون بازرسی منظم و نگهداری تجهیزات و ابزار، احتمال وقوع حوادث ناخواسته را به حداقل میزان خود می رساند. دسترسی با طناب می تواند مطمئن ترین راه حل برای بازرسی و ترمیم سازه باشد.

 دسترسی با طناب

دسترسی با طناب

استفاده از داربست علاوه بر هزینه بالا، زمان زیادی را نیز تحت الشعاع قرار می دهد. البته دسترسی با طناب تنها به منزله ترمیم به کار نمی رود در اکثر مواقع نمای ساختمان نیاز به نماشویی دارد، این راهکار می تواند در کوتاهترین زمان بیشترین بازدهی را به همراه داشته باشد.

کاربرد دسترسی با طناب یا Rope Access 

از مزیت های این روش ارائه خدماتی همچون: نگهداری و سلامت نما، تعمیر و نگهداری عمومی و تاسیسات، بازرسی های اولتراسونیک، آزمایش های غیر مخرب، بازرسی ذرات مغناطیسی، نظارت تصویری و بصری توسط متخصصان می باشد. پدیده ریسک در هنگام خرد شدن در سازه های بلند افزایش می یابد؛ از این رو نیاز به دسترسی با طناب بیشتر حس می شود. تلاش موفقیت آمیز دسترسی با طناب بستگی به پارامترهای خاصی نظیر پیچاندن لنگر و سیستم پیشگیری از سقوط را دارد. پیچ و مهره لنگر از اهمیت بالایی برخوردار است. 

Rope Access

Rope Access

سیستم پیشگیری از سقوط شامل دو خط طناب می باشد که یک خط رفت و خط دیگر برگشت است. علاوه بر این، سیستم های منحصر به فردی که مطابق با مقررات IRATA استفاده می شوند، از امنیت ویژه ای برخوردارند. بنابراين، شركت هاي IRATA وابسته به شركت هاي طناب دار در آفريقاي جنوبي راه حل های متنوعی برای مشکلات بحرانی ارائه می دهند. به نوعی می توان گفت اقدامات استاندارهای دوگانه باعث رشد و توسعه ایمنی می شود. مجموعه آکام پوشش شهر توانسته با مدرن ترین فناوری روز و رعایت استاندارها، تمامی خدمات دسترسی با طناب را برای مخاطبان فراهم آورد.

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :