سیستم دسترسی با طناب

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 8 خرداد 1398 در ساعت 1 : 36 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

سیستم دسترسی با طناب

سیستم دسترسی با طناب یک روش امن برای کار در ارتفاع به شمار می‌رود که در آن طناب و تجهیزات مرتبط مورد استفاده قرار می‌گیرد. مزیت فرآیند دسترسی با طناب در ایمنی و سرعت کار می‌باشد و عمده کاربرد آن در محل‌های دشوار و خطرناک انجام می‌پذیرد. 

یکی دیگر از ویژگی‌های این فرآیند کاهش صدمات و تلفات می‌باشد. در دسترسی با طناب، میزان درک و سطح خطر برای هر کار خاصی، بررسی و مقایسه می‌گردد. هدف از این عملیات اینست که کار به صورت موثر شکل گیرد و میزان آسیب و خسارات را به حداقل میزان خود می‌رساند.

در فرآیند دسترسی با طناب برنامه‌ریزی و ارزیابی به صورت دقیق و مستند صورت می‌پذیرد این روش با سیستم ایمنی و نظارت کار منطبق است. راپل‌کاری در ارتفاع مانند روش‌های دیگر به عنوان یک سیستم کامل در نظر گرفته می‌شود. برنامه‌ریزی، مدیریت و تجهیزات مناسب اهمیت ویژه‌ای را این روش به خود اختصاص می‌دهد. 

 دسترسی با طناب

راپل کاری

در دسترسی با طناب اصول اساسی و کنترل به صورت کامل شکل می‌گیرد. این روش جایگزین مناسب برای استفاده از داربست می‌باشد که روی طناب و تجهیزات محدود استوار است. در ابتدا دسترسی با طناب برای حل مشکل‌ترین چالش های دسترسی در فضاهای مرتفع به وجود آمد و بعدها در کوهنوردی مورد استفاده قرار گرفت و امروزه در نماشویی، تعمیرات نمای ساختمان و .. مورد بهره‌وری قرار می‌گیرد. 

دسترسی با طناب علاوه بر افزایش سطح ایمنی باعث کاهش هزینه‌های مختلف می‌شود و کنترل و زمانبدی در آن به حداقل میزان خود کاهش می‌یابد. تمامی استانداردهای لازم و کافی در این شیوه بررسی می‌شود. یک راپل‌کار می تواند با دانش و تجربه کافی نقش موثری در این فرآیند به وجود آورد.

دسترسی با طناب

دسترسی با طناب در آکام پوشش شهر 

مواردی که در دسترسی با طناب حائز اهمیت هستند عبارتند از:

  1. همیشه قبل از شروع عملیات باید تجهیزات خود را بازرسی کنید.
  2. عملکرد اتصالات، نقاط قوت و محدودیت ها باید بررسی و کنترل گردد.
  3. تمامی موارد مربوط به طناب از جمله گره‌های مناسب، امن و انتخاب لنگر را ارزیابی نمایید.
  4. مانور طناب، تعمیرات طناب، لنگر میانجی باید بررسی گردد.

مجموعه آکام پوشش شهر دارنده گواهینامه بین الملل توانسته با بهره‌گیری از کادر مجرب و حرفه‌ای خود احتمال خطر را به صفر برساند. جهت مشاوره رایگان با مشاورین مجرب مجموعه تماس به عمل آورید.

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :