نقش طناب در راپل‌کاری

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 5 خرداد 1398 در ساعت 2 : 35 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

نقش طناب در راپل‌کاری

تمامی اتفاقاتی که در نمای ساختمان از قبیل شست و شوی نما و تعمیر و نگه‌داری نما می‌افتد را راپل‌کاری می‌نامند. این عملیات به واسطه طناب صورت می‌پذیرد و یک فرد متخصص که راپل‌کار نامیده می‌شود. راپل‌کاری برای انجام تمامی پروژه‌ها امکانپذیر است. 

راپل‌کاری از نظر هزینه بسیار مقرون به صرفه تر از سایر گزینه به شمار می‌رود. طناب در راپل کاری نقش محوری و کلیدی دارد و باید از ایمنی و استحکام بالایی برخوردار باشد. از طناب استاتیک برای این امر استفاده می‌کنند و قطر آن نباید کمتر از 9 میلی‌متر و بیشتر از 12 میلی‌متر باشد.

طناب در راپل‌کاری از دو قسمت هسته درونی و روکش بیرونی تشکیل شده است. این طناب‌ها باید مقاومت بالایی در برابر رطوبت از خود نشان دهند و خاصیت کشسانی و ارتجاعی در آن تعبیه شده است. طناب راپل‌کاری برای هدف‌های خاصی همچون: کوه‌نوردی، تعمیرات نما، نماشویی و ... به کار می‌رود.

دسترسی با طناب

دسترسی با طناب

در زمان استفاده از طناب باید یکسری نکات را مدنظر داشته باشید که شامل موارد ذیل می‌شود:

- از سلامت طناب مطمئن شوید.

- به هیچ عنوان از طنابی که مشکل دارد، استفاده نکنید.

- اندازه طناب را مدنظر داشته باشید.

- قبل و بعد راپل‌کاری حتما تجهیزات را تمیز و کنترل نمایید.

کشش استاتیک طناب باید به گونه‌ای باشد که علاوه بر وزن انسان بتواند حداکثر نیروی 12 کیلوگرم هنگام سقوط را نیز تحمل نماید. دسترسی با طناب یک روش مدرن در شیوه نماشویی، تعمیرات نما و ... به حساب می‌آید. این روش می‌تواند سرعت بیشتری به تسهیل کار بخشد.

طناب را در معرض نور خورشید در مدت طولانی قرار ندهید و هر گونه آلودگی را در سطح طناب بررسی نمایید. دسترسی با طناب نیازمند تخصص و دانش می‌باشد، این ابزار نیز همانند بقیه وسایل راپل کاری طول عمر مشخصی دارد.

 

نقش طناب در راپل کاری

پس از به پایان رسیدن عمر مفید طناب (‌حداکثر 5 سال) باید از استفاده آن اجتناب کنید. استفاده مکرر از طناب باعث کاهش طول عمر آن می‌شود. هسته طناب مسئولیت کشش‌پذیری آن را به عهده دارد و متشکل از الیاف مختلف می باشد. 

هسته طناب تقریبا 75 درصد وزن طناب را تشکیل می‌دهد و روکش آن همانند پوسته عمل می‌کند که سطح خارجی طناب را پوشش می‌دهد و از هسته طناب محافظت می‌کند. راپل کاری مسیر و نتیجه بهتری در سیستم نماشویی ارائه می‌دهد.

دسترسی با طناب بهترین و امن‌ترین نوع اتصال را پدید می‌آورد. سعی کنید همیشه در هنگام راپل کاری از ابزار و تجهیزات استاندارد بهره گیرید. لوازم باکیفیت، امنیت کار را افزایش می‌دهند. مجموعه آکام پوشش شهر با کادر مجرب و حرفه ای در راستای راپل‌کاری، نماشویی و .... توانسته رضایت مخاطبان خود را جلب نماید. جهت اطلاعات بیشتر با مشاورین مجرب ما تماس به عمل آورید. 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :