نور پردازی نمای ساختمان

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 13 بهمن 1398 در ساعت 17 : 29 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

آشنایی با نورپردازی نمای ساختمان

استفاده از نورپردازی و جلوه دادن به نمای ساختمان در بین مردم روز به روز در حال افزایش می باشد، اکثر مجتمع های تجاری و ساختمان های لوکس و مرتفع از نورپردازی نمای ساختمان استقبال می کنند تا هم زیبایی های نما نشان داده شود و هم عیوب آن را بپوشانند، ما در این مقاله به روش های انجام نورپردازی نمای ساختمان می پردازیم.

 

نورپردازی نمای ساختمان 

 آشنایی با انواع روش های نورپردازی نمای ساختمان

 اصولا می توان نمای ساختمان ها و سازه های تاریخی را به روش های مختلف نورپردازی کرد که استفاده از هر کدام از روش ها به نوع و سبک نما، فاصله ای که بنا دیده می شود و مقایسه با نماهای اطرافش بستگی دارد.

روش های مختلف نورپردازی را می توان به نورپردازی کامل نما که بیشتر برای اماکن تاریخی استفاده می شود و نورپردازی بخش های خاصی از نما که بیشتر برای ساختمان های مسکونی استفاده می شود، تقسیم کرد.

همچنین نورپردازی پس زمینه که به منظور متمایز کردن نما از ساختمان های اطرافش استفاده می شود، نورپردازی با انواع چراغ های رنگی که بیشتر برای مجتمع های تجاری و تفریحی استفاده می شود و نورپردازی با طناب و ریسه های رنگی که برای همه مکان ها مناسب می باشد، هم روش های دیگر نورپردازی می باشد.

اجرای نورپردازی نمای ساختمان را می توان با استفاده از نورپردازی با والواشر، استفاده از نورهای دکوراتیو برای روشن کردن قسمت های خاصی از نما، استفاده از نورپردازی با پروژکتور که می تواند بخش زیادی از بنا را روشن کرد و انجام نورپردازی نمای ساختمان با طناب و روشن کردن حدود و مرزهای خاصی از نما انجام داد.

با استفاده از نورپردازی با smd هم می توان به کیفیت بهتر پخش نور در ساختمان، مصرف انرژی کمتر و تولید گرمای کمتر توسط لامپ ها رسید.

نورپردازی به هر روشی که صورت بگیرد کاری پرهزینه در زمینه مصرف انرژی برق می باشد، پس بهتر است برای صرفه جویی فقط قسمت های خاصی از ساختمان را زیبا کنیم.

 

نورپردازی نمای ساختمان 

نورپردازی نمای ساختمان با طناب

نورپردازی نمای ساختمان به روش دسترسی با طناب به وسیله ریسه ها و لامپ های کنار هم صورت می گیرد که همگی از طریق سیمی به هم متصل می باشند.

در نورپردازی نمای ساختمان به روش دسترسی با طناب که بیشتر برای ساختمان های مرتفع به کار می رود، می توان در زمان های خاصی تعدادی از لامپ ها را خاموش کرد تا در مصرف انرژی صرفه جویی شود.

در نورپردازی نمای ساختمان با استفاده از طناب نیازی به زدن داربست و بالابر نمی باشد و راحت تر می توان بخش های سخت نما را نور پردازی کرد و همین طور کار را با دقت و سرعت بیشتری انجام داد.

بیشتر اوقات علت سوختن لامپ ها در نمای ساختمان ها اتصالی بر اثر باران می باشد زیرا به خوبی آب بندی و عایق کاری نشده اند، از طرفی گاهی اوقات وقتی آب به چند لامپ نفوذ می کند سبب اتصالی کل لامپ های نما می شود.

در گذشته برای عوض کردن لامپ های سوخته باید با بالابر این کار را می کردند و نیازمند صرف هزینه های زیادی بود اما امروزه با استفاده از تعویض چراغ های نمای ساختمان با طناب یا سیستم راپل که کار در ارتفاع می باشد به راحتی لامپ های سوخته را با طناب تعویض می کنند.

در دسترسی با طناب نورپردازی با سوختن تعدادی از لامپ ها جذابیت نورپردازی ساختمان از بین نمی رود.

اصل مهم در نورپردازی نمای ساختمان توجه به نوع لامپ ها، محل جایگذاری لامپ ها، زاویه نوردهی لامپ ها و دقت در مصرف انرژی می باشد، در هنگام نور پردازی باید رنگ نور با نمای ساختمان همخوانی داشته باشد، به شدت نور دقت داشت و نباید زاویه تابش نور طوری تنظیم شود که به داخل ساختمان نفوذ کند.

 

نورپردازی نمای ساختمان 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :